Glocalization kavramının çıkışı, çok uluslu şirketlerin ya da küresel etkiye sahip kurumların, uluslararası operasyonlarında yerel düşünce stratejilerinden gelmiştir. Global markalar, glocalization felsefesi ile küresel düşünüp, yerel dinamiklere göre kararlar alır. Küreyerelleşme, ürün ve hizmetleri dünyanın farklı noktalarına taşırken, her pazarda farklı bir rota belirlemek demektir. Ülkelerin kültürleri, inançları, sosyal ve ekonomik yapısı glocalization planını da ortaya koyar. Küresel çapta bilinirliğe sahip markalar incelendiğinde, küresel ürün ve hizmetlerin yerel ihtiyaçlara göre optimize edilmesinin, başarıda önemli olduğu görülebilir.
İş dünyasında önemli bir yaklaşım olan glocalization, aynı zamanda “glokal” olarak da ifade edilir. Japonya’da “dochakuka” olarak kullanılan bu kavram, globalleşmenin yerel değerlerle pekiştirilmesi olarak tanımlanır. Küresel bir pazarlama stratejisinin yerel değerlerle örtüşmemesi durumu ise bir pazarlama sorunu olarak kabul edilir. Global şirketlerin pazarlama stratejileri incelendiğinde, glocalization kavramının önemsendiği görülür. Coca Cola’nın Ramazan ayında özel reklamlar çekmesi ya da Google’ın Türkiye’de Cumhuriyet Bayramı gibi özel günlerde doodle yayınlaması, bir küreyerelleşme örneğidir.
KuCoin Borsası, Glocalization’a önderlik eder ve gelişmesini sağlar. Web 3.0’ın daha iyi anlaşılmasını ve bu konuda kullanıcıların bilinçlenmesini amaçlar.
KuCoin ile kripto yolculuğunuz boyunca ödüller kazabilirsiniz. İşlem yaptıkça ve görevleri tamamladıkça 500$'a varan bonusu kazanıp yatırım sermayenizi büyültebilirsiniz. Kripto Bonusunu kazanmak için web sitesi üzerinden ilk işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Globalization, Türkçede ‘küreselleşme’ olarak kullanılan bir ifadedir. Globalization, genel olarak bir ürünün, düşüncenin ya da kültürün, uluslararası ölçekte yaygınlaşmasıdır. Çok boyutlu bir kavram olan küreselleşme, sosyolojik ve toplumsal yönleri olan bir bütünleşmedir. Küreselleşme kavramı, etkilerini 20. yüzyılla birlikte hissettirmiştir. Toplumların dışa kapalı olduğu, bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmediği dönemlerde dünyanın belli bölgelerinde yaşanan gelişmeler, diğer bölgelerinde bir yansımaya yol açmıyordu. Küreselleşme ise ekonomik, kültürel ve siyasal anlamda insanların ve toplumların yaşamını değiştirmiştir.
Glocalization ve globalization farkı, hem ekonomik hem de kültürel anlamda belirgin seviyededir. Globalization, küreselleşmeyi ifade ederken arka planda, yerel ürün ve hizmetlerin global ölçekte sunulmasını ifade eder. Glocalization bundan farklı olarak, ürün ve hizmetlerin, yaklaşımların farklı coğrafya ve kültürlerde, lokal olarak ölçeklendirilmesi ve sunulmasıdır.
Küreselleşme ile küreyerelleşme farkı, uluslararası markaların, kuruluşların ve örgütlerin aksiyonları ile örneklendirilebilir. Toplumsal ve sosyolojik açıdan ele alınabildiği gibi, İletişim ve pazarlama stratejileri içinde de değerlendirilebilen globalization ile glocalization arasındaki seçim, faaliyet alanı ve mecraya göre farklı sonuçlar ortaya koyabilir. Glocalization, özellikle Coca Cola, Starbucks, McDonald’s gibi markalar için farklı kültürlerin, toplumsal yapıların yer aldığı pazarlarda başarının anahtarı olarak görülmektedir. Globalization ise ürün ve hizmetin yapısına göre, glocalization ile karşılaştırıldığında farklı avantajlar sunabilir.