İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün (İETT), ilçe belediyelerinin toplu ulaşımla ilgili sorunlarının yerinde değerlendirilmesi vr çözüm getirilmesi amacıyla düzenlediği “2024 İETT – İlçe Belediye Buluşmaları”na, Tuzla’da devam edildi.
Tuzla Belediyesi Nikah Sarayı ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen toplantıya ,Tuzla Belediye Başkanı Eren Ali Bingöl, İETT Genel Müdürü İrfan Demet’in başkanlığındaki İETT heyeti, sivil toplum kuruluşları, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Vatandaşlar ilçede toplu ulaşım konusunda yaşanan problemleri, konuyla ilgili talep ve beklentilerini dile getirdiler E-5 üstü mahallelerinin ulaşım sorunları başta olmak üzere Tuzla’da kronikleşmiş ve uzun zamandır çözülemeyen ulaşım problemlerinin ele alındığı toplantıya katılan İETT personeli vatandaşların talep ve önerilerini not alıp çözüm önerileri için çalışmalara başlayacaklarını belirtti.
Toplantıda, İETT’nin ilçede sunmuş olduğu toplu ulaşım hizmeti detaylı olarak değerlendirilirken, yapılacak yeni çalışmalar ile daha rasyonel ve daha konforlu toplu ulaşım seçenekleri birlikte ele alındı.
KOMŞULARIMIZLA DAHA FAZLA BULUŞABİLMEK İÇİN YÖNTEMLER GELİŞTİRİYORUZ
Tuzla’da kronik sorunları çözüme kavuşturma düsturuyla hareket ettiklerini söyleyen Başkan Bingöl, ilçenin 125 kilometre karelik bir alana sahip olduğunu anlattı.
Başkan Bingöl, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu alanda özellikle kuzey hattında sorunlarımız var. Bu ‘coğrafi sorunumuz var. Buraya hizmet böyle geliyor vatandaş buna alışsın’ diyeceğimiz bir iş değil. Yani biz bu pencereden bakmıyoruz. Buna nasıl çözüm bulabiliriz, sorunların çözümüne ilişkin nasıl kalıcı adımlar atabiliriz, bunu nuşmamız gerekiyor. Tuzla’da alışılmışın dışında bir şey yapıyoruz. Komşularımızla daha fazla buluşabilmek için yöntemler geliştiriyoruz; vatandaşın ayağına gidiyoruz, onlarla sohbet edip, sorunlarını dinleyecek noktalara biz gidiyoruz. Orada onları dinleyip, sorunu alıp, çözüm yolları bulmaya çalışıyoruz.”
İETT ELİYLE ULAŞIM SORUNLARINI ÇÖZÜME KAVUŞTURACAĞIZ
İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve tüm İETT yetkililerine teşekkür eden Bingöl,
“İETT eliyle ulaşım sorunlarını çözüme kavuşturacağız. Biliyorum özellikle E-5 üstü mahallelerimizde ulaşımla ilgili sorunumuz var. Okulların açıldığı dönemde özellikle Şifa-Mimar Sinan mahallelerinde liseye giden öğrencilerimiz ulaşım sorunu yaşıyor. Daha birçok sorunumuz da var. Onları hep birlikte konuşacağız ve inanın çözüm yolları bulacağız” şeklinde konuştu.
MÜMKÜN OLDUĞUNCA KONFORLU ULAŞIMI SUNMAYA ÇALIŞACAĞIZ
İETT İşletmeleri Genel Müdürü Demet de konuşmasında “Tuzla'nın ulaşım sorunlarını sizlerden alacağız. Sizlerden, Sayın başkanımızdan, kıymetli yöneticilerinden aldığımız talepleri inceleyip en ihtiyaç duyulanlarından başlayarak imkanlar dahilinde buradaki ulaşımı iyileştirip mümkün olduğunca konforlu ulaşımı sunmaya çalışacağız” dedi.
İETT Genel Müdürlüğü’nün 153 yıllık tecrübesiyle İstanbul genelinde 832 hatta bir günde 62 bin sefer yaparak 5 milyona yakın yolculuk gerçekleştirdiğini vurgulayan Demet, şunları kaydetti:
“Yani aşağı yukarı Norveç, Danimarka gibi ülkelerin nüfusuna yakın, Hırvatistan nüfusundan ise daha büyük bir nüfusu her gün bir yerden bir yere taşıyor. İETT, günde 1 milyon 250 bin kilometre yapıyor. Bu ne demektir biliyor musunuz? İETT, dünyanın çevresini bir günde 32 kez dolaşacak kadar mesafe kat ediyor ve dünyanın ikinci büyük filosuna sahip. 11 bin 500 kendi çalışını ve özel halk otobüsü camiasını düşünürsek 20 binin üzerinde bir personelle İstanbul'un yüzde 99’undan fazlasına hizmet ediyor. İstanbul'un yüzde 99’undan fazlasına 500 yüz metre mesafe içerisindeyiz.”
Programda İETT’nin Tuzla’ ve İstanbul’daki çalışmaları ile ilgili de sunum yapıldı.