https://analytics.google.com/analytics/web/#/report-home/a118288991w175213618p174285370

NPS ölçümü yapan şirket sayısı hızla artıyor

Türkiye’de NPS (Net Promoter Score) ya da Türkçesiyle Net Tavsiye Skoru ölçümü yapan ve bu sayede rekabete farklı bir boyut getiren şirket sayısı hızı bir şekilde artıyor.
 Tarih: 10-05-2019 11:00:00
NPS ölçümü yapan şirket sayısı hızla artıyor
Türkiye’de NPS (Net Promoter Score) ya da Türkçesiyle Net Tavsiye Skoru ölçümü yapan ve bu sayede rekabete farklı bir boyut getiren şirket sayısı hızı bir şekilde artıyor.

Günümüz şartlarında rekabette öne çıkmak ve farklılaşmak isteyen işletmeler, müşteri deneyimine odaklanıyor. Özellikle genç nesil için iyi bir ürün ve hizmet deneyimi en önemli konuların başında geliyor. Bu yeni kitleyi mutlu etmek için çalışmalar yapan şirketler kusursuz müşteri deneyimi için kolları sıvadı. Bu tarz bir müşteri deneyimini sağlamanın yolu ise teknolojiyi etkin kullanmaktan geçiyor. 

Türkiye’de NPS ölçümü yapan şirket sayısı hızla artıyor

Müşteri deneyimi yönetiminde son yıllarda NPS (Net Promoter Score) ölçümlemesi tercih ediliyor. Türkçe’ye Net Tavsiye Skoru olarak çevrilen bu ölçümleme metodu Dünyada Fortune 500 şirketlerinin çoğu tarafından kullanılıyor. Ülkemizde ise en yüksek ciroya sahip 500 şirketten 275’inin NPS ölçümü yaptığı görülüyor. Yapılan birçok araştırmada NPS sonucu ile gelir arasında güçlü bir korelasyon olduğu sonucu ortaya çıkıyor.

NPS kimin tarafından geliştirildi?

Fred Reichheld, Bain&Company ve Satmetrix Sistemleri tarafından geliştirilen NPS, ilk kez 2003 yılında Harvard Business Review’da yayımlanan “One Number You Need To Grow”  isimli makale ile konuşulmaya başlandı. NPS hesaplaması, tek bir nihai soru ile müşteri memnuniyetinin ölçümlenmesine olanak sunuyor. 

Nasıl hesaplanıyor?

NPS ölçümlemesinde markalar müşterilerine tek bir kilit soru soruyor; ¨Bizi tanıdıklarınıza tavsiye etme olasılığınız nedir?¨ Sorunun cevabı olarak ise 0–10 arasında bir puan verilmesini isteniyor. 9–10 verenler sizi destekçiler, 7–8’ler pasif grup, 0–6 verenler ise kötüleyen grup olarak ayrılıyor.

Hesaplamada bu üç gruptan pasifler dikkate alınmıyor. Diğer iki grup (+) ve (-) olarak oranlanıp –100 ile +100 arasında % bir skor ortaya çıkıyor. Bu skor işletmenin NPS yani tavsiye puanını temsil ediyor.

Şirketler, NPS ölçümüne güveniyor

Müşteri deneyimi yönetimi çözümü Wiseback’in Kurucu ortağı Hasan Genç, Türkiye’deki müşteri deneyimi yaklaşımı ve öne çıkan müşteri deneyimi trendleri hakkında açıklamalarda bulundu; “Ülkemizdeki işletmelerin müşteri deneyimi yönetimini şikayet yönetimi olarak gören yaklaşımdan uzaklaşmaya başladıklarını ve müşteri deneyimine artık daha fazla önem verdiklerini görüyoruz. Müşteri varsa müşteri deneyimi de vardır. Olumlu, olumsuz tüm müşteri deneyimlerinin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi gerekiyor.

Gelişen teknoloji işletmelere yeni fırsatlar sunuyor. Müşteri deneyimini yönetmek isteyen işletmeler dijital varlıklarını deneyim odaklı geliştirerek rekabette öne çıkma eğiliminde.  2000’li yıllarda ortaya çıkan ve tek bir soru ile müşterilerinizin sizi değerlendirmesine imkan sunan NPS (Net Promoter Score) ülkemizde de yaygınlaşıyor. Tavsiye skoru olarak da adlandırılan NPS, uluslararası bir standart olarak kabul ediliyor. Fortune 500 şirketlerinin neredeyse tamamı NPS ölçümü yapıyor. Şirketlerin gelirleri ve Net tavsiye skorları arasında kuvvetli bir korelasyon var. Bir şirketin NPS’indeki 12 puanlık bir artışın gelirlerini iki katına kadar artırdığı görülüyor. Yaptığımız araştırmada ülkemizin en büyük ciroya sahip 500 şirketinin yüzde 55’inin NPS ölçümü yaptığı görülüyor. Bize de işletmelerden en çok NPS ölçümü için talep geliyor. Wiseback olarak sms, web, kiosk, e-posta, kare kod gibi farklı kanallar üzerinden anlık NPS ölçümüne imkan sunuyoruz.”

  Kaynak: DHA
  YORUMLAR 0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER TEKNOLOJİ Haberleri
PUAN DURUMU
Takım O G M B A Y P AV
1 Sivasspor 1 1 0 0 3 0 3 +3
2 Yeni Malatyaspor 1 1 0 0 3 0 3 +3
3 Yukatel Denizlispor 1 1 0 0 2 0 3 +2
4 Alanyaspor 1 1 0 0 1 0 3 +1
5 Antalyaspor 1 1 0 0 1 0 3 +1
6 Çaykur Rizespor 1 1 0 0 1 0 3 +1
7 Kasımpaşa 1 0 0 1 1 1 1 0
8 Trabzonspor 1 0 0 1 1 1 1 0
9 Konyaspor 1 0 0 1 0 0 1 0
10 MKE Ankaragücü 1 0 0 1 0 0 1 0
11 Fenerbahçe 0 0 0 0 0 0 0 0
12 Gazişehir Gaziantep 0 0 0 0 0 0 0 0
13 Gençlerbirliği 1 0 1 0 0 1 0 -1
14 Göztepe 1 0 1 0 0 1 0 -1
15 Kayserispor 1 0 1 0 0 1 0 -1
16 Galatasaray 1 0 1 0 0 2 0 -2
17 Beşiktaş 1 0 1 0 0 3 0 -3
18 Medipol Başakşehir 1 0 1 0 0 3 0 -3
Takım O G M B A Y P AV
1 Fatih Karagümrük 1 1 0 0 3 1 3 +2
2 Ümraniyespor 1 1 0 0 3 1 3 +2
3 Adana Demirspor 1 1 0 0 2 0 3 +2
4 Menemenspor 1 1 0 0 2 0 3 +2
5 Osmanlıspor FK 1 1 0 0 2 1 3 +1
6 Akhisarspor 1 1 0 0 1 0 3 +1
7 Hatayspor 1 1 0 0 1 0 3 +1
8 BB Erzurumspor 1 0 0 1 2 2 1 0
9 İstanbulspor 1 0 0 1 2 2 1 0
10 Keçiörengücü 0 0 0 0 0 0 0 0
11 Boluspor 1 0 1 0 1 2 0 -1
12 Adanaspor 1 0 1 0 0 1 0 -1
13 Altınordu 1 0 1 0 0 1 0 -1
14 Altay 1 0 1 0 1 3 0 -2
15 Bursaspor 1 0 1 0 1 3 0 -2
16 Balıkesirspor 1 0 1 0 0 2 0 -2
17 Giresunspor 1 0 1 0 0 2 0 -2
18 Eskişehirspor 0 0 0 0 0 0 6 0
Takım O G M B A Y P AV
1 Afjet Afyonspor 0 0 0 0 0 0 0 0
2 Amed Sportif 0 0 0 0 0 0 0 0
3 Bak Spor 0 0 0 0 0 0 0 0
4 Gümüşhanespor 0 0 0 0 0 0 0 0
5 Hacettepe Spor 0 0 0 0 0 0 0 0
6 Hekimoğlu Trabzon 0 0 0 0 0 0 0 0
7 İnegölspor 0 0 0 0 0 0 0 0
8 Kırklarelispor 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Manisa BBSK 0 0 0 0 0 0 0 0
10 Pendikspor 0 0 0 0 0 0 0 0
11 Samsunspor 0 0 0 0 0 0 0 0
12 Sancaktepe Bld 0 0 0 0 0 0 0 0
13 Sarıyer 0 0 0 0 0 0 0 0
14 Tarsus İdman Yurdu 0 0 0 0 0 0 0 0
15 Yeni Çorumspor 0 0 0 0 0 0 0 0
16 Zonguldak Kömürspor 0 0 0 0 0 0 0 0
17 1922 Konyaspor 0 0 0 0 0 0 0 0
18 Şanlıurfaspor 0 0 0 0 0 0 6 0
Takım O G M B A Y P AV
1 Artvin Hopaspor 0 0 0 0 0 0 0 0
2 Buca FK 0 0 0 0 0 0 0 0
3 Çankaya FK 0 0 0 0 0 0 0 0
4 Çatalcaspor 0 0 0 0 0 0 0 0
5 Düzcespor 0 0 0 0 0 0 0 0
6 Erzin Spor Kulübü 0 0 0 0 0 0 0 0
7 Karaköprü Belediyespor 0 0 0 0 0 0 0 0
8 Kızılcabölükspor 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Serik Belediyespor 0 0 0 0 0 0 0 0
10 Silivrispor 0 0 0 0 0 0 0 0
11 Sultanbeyli Bld. 0 0 0 0 0 0 0 0
12 Şile Yıldızspor 0 0 0 0 0 0 0 0
13 Tokatspor 0 0 0 0 0 0 0 0
14 Yeni Orduspor 0 0 0 0 0 0 0 0
15 Yomraspor 0 0 0 0 0 0 0 0
16 24 Erzincanspor 0 0 0 0 0 0 0 0
17 68 Aksaray Belediyespor 0 0 0 0 0 0 0 0
18 Manisaspor 0 0 0 0 0 0 6 0
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 23/08/2019 Beşiktaş vs Göztepe
 24/08/2019 MKE Ankaragücü vs Kayserispor
 24/08/2019 Alanyaspor vs Kasımpaşa
 24/08/2019 Medipol Başakşehir vs Fenerbahçe
 25/08/2019 Çaykur Rizespor vs Sivasspor
 25/08/2019 Trabzonspor vs Yeni Malatyaspor
 25/08/2019 Antalyaspor vs Yukatel Denizlispor
 25/08/2019 Galatasaray vs Konyaspor
 26/08/2019 Gazişehir Gaziantep vs Gençlerbirliği
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 23/08/2019 Boluspor vs Adana Demirspor
 24/08/2019 Keçiörengücü vs Osmanlıspor FK
 24/08/2019 Altınordu vs Fatih Karagümrük
 24/08/2019 Balıkesirspor vs BB Erzurumspor
 25/08/2019 Ümraniyespor vs Giresunspor
 25/08/2019 Menemenspor vs Hatayspor
 25/08/2019 Adanaspor vs Eskişehirspor
 25/08/2019 Bursaspor vs Akhisarspor
 26/08/2019 İstanbulspor vs Altay
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 31/08/2019 Etimesgut Belediyespor vs Niğde Anadolu FK
 01/09/2019 Bayburt İÖİ vs Elazığspor
 01/09/2019 Sivas Belediyespor vs Kardemir Karabükspor
 01/09/2019 Van BBSK vs Bandırmaspor
 01/09/2019 Ankara Demirspor vs Bodrumspor
 01/09/2019 Kastamonuspor 1966 vs Tuzlaspor
 01/09/2019 Eyüpspor vs Kırşehir Belediyespor
 01/09/2019 Utaş Uşakspor vs Kahramanmaraşspor
 01/09/2019 Sakaryaspor vs Ergene Velimeşe
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 31/08/2019 Silivrispor vs Erzin Spor
 31/08/2019 Sultanbeyli Bld. vs Manisaspor
 01/09/2019 Artvin Hopaspor vs Yomraspor
 01/09/2019 Karaköprü Belediyespor vs Şile Yıldızspor
 01/09/2019 Yeni Orduspor vs 68 Aksaray Belediyespor
 01/09/2019 Düzcespor vs Kızılcabölükspor
 01/09/2019 Serik Belediyespor vs 24 Erzincanspor
 01/09/2019 Tokatspor vs Çatalcaspor
 01/09/2019 Buca FK vs Çankaya FK
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ
Tüm Anketler
Web sitemize nasıl ulaştınız?
ŞANS OYUNLARI
BİZİ TAKİP EDİN
  • YUKARI